Rolstoelfiets met aandrijfmotor

ASVZ Zuidwest Groep is een instelling in Sliedrecht. In Zonnedek wonen ca. 10 personen in de leeftijd van 40 tot 65 jaar.
Deze groep wil graag een rolstoelfiets met motor omdat de meeste bewoners redelijk zwaar zijn en de rolstoelen vrij groot.

De Zonnedek verblijft momenteel in een oud gebouw. Op termijn komt deze groep in een nieuwe huisvesting. Maar ondanks de verouderde groep doen de medewerkers er alles aan om het zo leuk en gezellig mogelijk te maken.
Ze willen graag een rolstoelfiets om met de mensen iets verder weg te kunnen dan het eigen terrein, b.v. boodschappen doen. Voor de bewoners is het heel belangrijk dat ze even eruit zijn.
De medewerkers van deze groep doen elke dag boodschappen voor de lunch. Het warm eten wordt aangeleverd via de centrale keuken.

De Stichting Youri heeft een budget beschikbaar gesteld voor de aanschaf van de rolstoelfiets. Inmiddels is de fiets gearriveerd en wordt er veelvuldig gebruik van gemaakt. Uiteraard zijn we wezen kijken. Speciaal voor onze komst werd de fiets versierd, op de foto is het feestelijke resultaat te zien.

We wensen de bewoners en begeleiders nog vele jaren fietsplezier!

Terug naar projecten tot nu toe