Vraag en antwoord

Op deze pagina treft u een overzicht van vragen, die veel gesteld worden. Wellicht vindt u hier een antwoord op uw vraag. Mocht uw vraag en antwoord er niet bij staan, dan kunt u ons uiteraard een mail sturen. U kunt dit doen via de link in de site, in het menu “contact”.

Veelgestelde vragen:

Hoe kan ik op de hoogte blijven van de projecten en vorderingen van de Stichting Youri?
* U kunt zich opgeven voor de digitale nieuwsbrief. U kunt dit doen via het kopje “nieuwsbrief” in het menu. Ook kunt u natuurlijk met enige regelmaat onze site bezoeken.

Is de Stichting Youri alleen bestemd voor projecten die met Youri te maken hebben?
* Nee, we hebben wel projecten gedaan in de groep waar Youri woont, maar die groep is nu aan de beurt geweest. Daarnaast hebben we ook projecten voor andere instellingen gedaan en kunnen instellingen uit heel Nederland een aanvraag indienen.

-Hoe kan ik doneren aan de Stichting Youri?
* Dit kan door een bedrag (eenmalig of periodiek) over te maken op de bankrekening van Stichting Youri, rekeningnummer 3532.75.247 of via een digitale overboeking via deze site. Zie hiertoe in het menu het kopje “doneren”.

- Komt het geld dat ik overmaak echt geheel bij de goede doelen terecht?
Ja. De kosten van de Stichting zijn minimaal. De reiskosten die het bestuur maakt, verspreiden nieuwsbrieven, de tijd die erin gestoken wordt etc. wordt door het bestuur uit eigen zak betaald.
Dit betekent dat uw geld ook echt wordt besteed aan de goede doelen.

Hoe kan ik een aanvraag indienen?
Als instelling kunt u een aanvraag indienen via het menu “contact” of door het sturen van een email. Graag horen wij wat u wilt en waarom. Wij nemen uw aanvraag dan in behandeling. Mocht uw aanvraag voldoen aan de eerste criteria (verbeteren leefomstandigheden MCG) dan komen we op gesprek om verder over de aanvraag te praten.

Kan ik een aanvraag indienen voor ieder materiaal of middel op een instelling?
Nee. Het doel van de aanvraag moet echt liggen in de verbetering van de leefomstandigheden. Een fotocamera is b.v. erg prettig om te hebben om herinneringen vast te leggen. Echter, het verbetert niet de omstandigheden waarin de MCG-ers leven. Dit behaalt dus niet het doel.

Kan ik een voorziening aanvragen voor een individueel persoon?
* Nee. De Stichting Youri gaat alleen projecten aan met instellingen.

- Mijn kind/familielid/bekende woont in een instelling. Kan ik dan wel een aanvraag indienen?
* Ja. U kunt dan een aanvraag indienen t.b.v. de instelling. De aanvraag dient dan wel bestemd te zijn voor de gehele groep of instelling en niet alleen voor diegene die u kent.